Amaç

 İşletmenin en önemli girdilerini oluşturan malzeme ve hizmetlerin uygun kalitede,  uygun mâliyette, uygun miktarda ve uygun zamanda alınması ve bu performansın  sürekli gösterilmesi gerekmektedir. Eğitimde bu amaca yönelik ilke ve yöntemler  açıklanmaktadır.

 İçerik

·   Satın almanın işletme içindeki rolü ve amaçları

·   Satın almanın stratejisi ve politikaları

·   Temel satın alma süreci

·   Satın almanın lojistik ile ilişkileri

·   Stok maliyeti

·   Satın alma bölümünün organizasyonu

·   Satın almanın kalite sorumluluğu

·   Uygun Tedarikçi Bulma Teknikleri

·   Tedarikçi çeşitleri

·   Satın alma yapan işletmenin satın alma anlayışına göre tedarikçilerin konumları

·   Malzeme bazında tek/çok tedarikçi ile çalışan işletmeler

·   Tedarikçi ilişkileri ve değerlemesi

·   Malzeme yönetimi ve planlama işbirliği

·   Satın alma planlaması ve satın almanın stok yönetimi konusundaki sorumluluğu

·   Satın alma bütçesi

·   Fiyat Görüşmeleri ve Optimal Fiyat Tespiti

·   Satın alma performansının ölçümü

·   Satın almada maliyet düşürme yöntemleri

·   Satın almada toplam kalite yönetimi

·   Satın almada risk yönetimi

 Hedef Kitle

 Lojistik, Satış, Pazarlama, İş Geliştirme, Proje, Müşteri İlişkileri

 Dil

 -

 Süre

1 Gün

 Ön koşul

 -

 Alternatif Tarihler

 -

 Katılımcı Sayısı

 Minimum 12 kişi,  Maksimum 16 kişi

 Yöntem

 Anlatım, Gösterim, Örnek olay inceleme,

 GF Materyali

 Sınıf eğitimleri için,

1.       Eğitimin görsel olarak takip edilebilmesi için slaytlar hazırlanması

2.       Eğitimden sonra gerektiğinde faydalanmak için, eğitimde aktarılan ancak slaytlarda olmayan bilgilerin yer aldığı “kaynak kitapçık”’ın paylaşılması

3.       Eğitime katılanların gelişimini belirlemek için yapılan ön test ve son test

 Takip/Değerlendirme

 Tepki (memnuniyet) değerlendirmesi

 Öğrenmenin ölçülmesi (ön test, son test)

 Sonuçların değerlendirmesi

 6 aylık ve 1 yıllık periyotlar ile eğitime katılanların testler ile takibi

 İlgili Bağlantı

 http://www.entekteknikegitim.com.tr